Dagligdagen

På Ølstrup friskole vægter vi fællesskabet rigtigt højt. Dagen starter altid med morgensamling. Her er, udover to sange og en fortælling, også plads til traditioner som fadervor, fødselsdagssange og diverse meddelelser.

Efter morgensang følger 20 minutter med træningsbånd. Mandag tager vi en gåtur rundt om søen, og fredag går vi en tur rundt i byen og vinker til byens borger. Herefter er der skema med almindelige skolefag.

Om tirsdagen brydes skemaet op og fra kl. 10.15, hvorefter alle elever har klassedag.

Her er der tid til fordybelse i forskellige emner og måske ture ud af huset.

Ugen byder også på fællesidræt for hele skolen og fællessamling fredag eftermiddag, inden vi ønsker hinanden god weekend.  Daglig rengøring og oprydning er også en del af skoledagen.

Alt i alt en hverdag i faste rammer, men hvor der også altid er plads til at afprøve nye idéer.

Er du i tvivl om hvad en friskole egentlig er?

Se denne film som kommer omkring historien bag den danske friskoletradition og giver et billede af den nutidige friskoleverden og ridser centrale fakta op.