Forældreinvolvering

Vi forventer, at man som forældre engagerer sig i sit barns skolegang.

Der gennemføres hvert år to samtaler om den enkelte elevs faglige og sociale "ståsted".
Både eleven og forældrene deltager i samtalen.
Der afholdes et forældremøde årligt for hver klassegruppe, her fortæller klassens lærere f om undervisning og planer for det nye skoleår både fagligt og socialt.

Forældrene deltager i rengørings- og arbejdsdage på skolen. Alle forældre involverer sig i en arbejdsgruppe, der et par gange om året hjælper til med stort og småt. Det kan være rengøring af bussen, udendørs vedligeholdelse eller organisering af fællesspisning.

Samfundet forandrer sig. Der stilles nye krav til Friskolen. Nye børn kommer til og derved sker der ændringer i forældrekredsen.

Meninger skal brydes for at holde skolelivet levende. Derfor skal vi altid give vores mening til kende, ikke nødvendigvis for at få ret, men at blive mødt med det gode modargument…komme i tvivl og nærme os hinanden, det giver ejerskab til VORES skole.