Julehilsen fra Ølstrup Friskole

2022 synger på sidste vers, og på onsdag holder vi juleafslutning, inden vi sender små og store hjem på en velfortjent juleferie.

Onsdag starter vi uden for til sædvanlig tid, kl. 8.15, hvor vi tænder fakler og går fakkeloptog via Mosevænget til kirken, hvor vi skal til julegudstjeneste. Man er meget velkomne til at deltage, det bliver så hyggeligt. Derefter skal vi have pillet det sidste julepynt ned, der skal hygges lidt i klasserne, og til sidst mødes vi i samlingssalen, hvor vi og skal nå at danse ”Nu er det jul igen… ” Dagen slutter kl. 12 denne dag.

Sikke en skøn december vi har haft, hvor der har været masser af aktiviteter med fællesskabet i højsæde.

Vi fik pyntet skolen flot op til jul til juleklippedag, tak til alle dem, der lagde vejen forbi og hjalp med at svinge saks og lim, og i det hele taget bidrage til hyggen.

Vi fik afholdt en skøn julefrokost med lækker mad og hygge i samlingssalen, hvor storeklassen havde svunget potter og pander.

Det blev også tid til en juletur for hele skolen til Kloster Design, hvor vi fik lov at være kreative og blive lidt klogere på lysproduktion.

Storeklassen har udfordret evner og mod i Momshøjes træer under kyndig vejledning. De var så seje, og humøret var i top, selvom det var en virkelig råkold dag.

Hver morgen har vi hørt julekalender til morgensamling, og nu er det spændende at høre, om Mellem-klassen får reddet julen på Grønland - hvis I ikke forstår, hvad det handler om, så kan I bare prøve at spørge jeres børn.

Vestjyllands Smukkeste Cykelløb har givet skolen den vildeste julegave på hele 36.000 kr!! Et langt højere beløb end tidligere, det er så fantastisk!! Tak til hele holdet bag og alle dem, der hjalp til med afviklingen, jer der købte lodder osv. Det er fællesskabet om et sådant event, der får det hele til at gå op i en højere enhed.

Og nåhr ja, så fik vi jo også lige skiftet 11 store vinduer på skolen her i december. Jo, der har bestemt været knald på denne korte måned.

I det hele taget har 2022 været præget af en kæmpe opgradering af skolen med helt nyt tag, og så også de nye vinduer samt en tarzanane ud til Byvejen. Det er simpelthen så flot gået, at vi kan mønstre så meget på så kort tid på vores lille skole. Jeg tør næsten godt at love, at 2023 bliver mindre hæsblæsende på den front. Men klap jer selv, jeres bestyrelsesmedlemmer, frivillige, sponsorer, andet godt folk og jer selv på

skulderen - det er hammergodt gået!

Der er lige en lille ændring til aktivitetskalenderen - vi er nødt til at rykke årets dramaforestillingen en uge, da vi har brug for lidt eksperthjælp udefra til lys og lyd. Derfor skal I sætte et STORT X i kalenderen torsdag den 26. januar.

Vi ses igen i det nye år onsdag den 4. januar, hvor vi møder ind til årets første fagdag i de respektive klasser. Vi skal byde velkommen til en ny familie - familien Halborg Serup, når Benjamin starter i 2. klasse og Samuel i 5. klasse. Vi glæder os rigtig meget til at lære jer at kende, og håber I vil blive rigtig glade for Ølstrup Friskole.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår. Pas godt på jer selv.