Maj hilsen

Opdateret: 1. jun. 2023

Lige en lille hilsen fra Friskolen, hvor foråret endelig er kommet, (og lidt gået igen) men forhåbentlig snart viser lidt bedre temperaturer, for vi nyder de lune dage, hvor det bare er ekstra lækkert at komme udenfor og give den lidt gas til idræt, frikvarterer, søgang og hvornår vi ellers nyder at komme ud og blive luftet.

Desværre er vores hoppepude i dag revnet, til stor ærgrelse for børnene, for det er jo nok vores bedste legetøj. Vi var dog godt klar over, at det snart måtte ske, den har gjort det rigtig godt, og er til glæde for hele byen. Så nu går jagten ind på en løsning på en udskiftning, for den kan vi meget nødig undvære.

Det er også denne tid på året, hvor mange gerne vil cykle i skolegården, så derfor vil jeg lige nævne, at man er meget velkommen til at tage cykel eller løbehjul med og give den gas i frikvartererne. Man skal dog også huske sin cykelhjelm (ellers kan man låne af os) og når der ikke er frikvarter, skal køretøjerne tilbage i cykelskuret.

Siden sidst har vi kunnet byde velkommen til Elias Andersen i 1. klasse, som er flyttet til byen. Vi håber, du og din familie bliver rigtig glade for Ølstrup Friskole, og vi glæder os til at lære jer at kende.

Det kan efterhånden tælles på to hænder, hvor mange skoleuger vi har tilbage, så derfor holder lærerne, traditionen tro, pædagogisk dag næste fredag, hvor vi begynder at kigge lidt frem mod næste skoleår.

Nogle af vores herlige forældre kommer og overtager skolen til en super hyggelig dag. Børnene har i dag valgt sig ind på, hvad de godt kunne tænke sig at lave, og det har vi sendt tilbage til udvalget.

Støtteforeningen klipper hæk mandag den 19. juni kl. 17, og de har brug for hjælp til at udføre arbejdet.

Ønsker man at gøre brug af deres gode tilbud kan man kontakte Elisabeth på tlf. 21 90 51 82 senest den 13. juni. Har man mulighed for at hjælpe med at klippe hæk, så giv også besked til Elisabeth. Støtteforeningen byder på pizza bagefter som tak for hjælpen.

Lidt til kalenderen:

5. juni: Husk grundlovsdag er varslet som en skoledag. Det bliver en kort dag, hvor alle har fri k. 12. men det bliver også en dag, hvor vi gerne vil byde jer forældre indenfor og være med i børnenes skoledag. I skal nok få mere info om dagen, når vi kommer tættere på.

22. juni: Sommerfest - vi runder skoleåret af på bedste vis med fællesspisning og hygge. Mere info følger.

Endelig vil vi ønske jer en rigtig god bededagsferie - nyd det nu, den sidste af slagsen…