Medio november

Tiden flyver afsted, og vi har lagt en god emneuge bag os, hvor vi arbejdede med Egypten og alt dens mystik fra tidligere tider. Det er altid dejligt med emneuger, hvor små og store har glæde af hinanden på tværs af årgangene.

November er allerede halvvejs, og inden vi får set os om, skal vi tage hul på det nyt kalenderår.

Jeg prøver derfor lige at samle trådene er for kendte kommende arrangementer.

Torsdag den 23. november, håber jeg I har sat et stort kryds i kalenderen. Der vil Storeklassen nemlig gerne invitere Bankospil på Friskolen til fordel for Børnehjælpsdagen, der er en organisation, der hjælper anbragte børn og unge. Storeklassen er i fuld gang med at arrangere det, og har allerede fået samlet mange flotte sponsorgaver ind, så det skal nok blive en superhyggelig eftermiddag. De har også sørget for at man kan slutte en god aften af med fællesspisning, så man ikke skal tænke på aftensmad denne aften. Så kom endelig og vær med og støt det gode formål

Snarest muligt kører de intensivt på med reklame for arrangementet, så hjælp dem meget gerne med at sprede budskabet og prik gerne naboen på skulderen.

Fredag den 1. december har vi juleklippedag, hvor vi skal have skolen pyntet flot op. Alle må meget gerne medbringe saks, lim og måske en nissehue. Alle interesserede er velkomne til at kigge forbi og hygge sammen med os. Der vil være kaffe på kanden.

Onsdag den 13. december vil storeklassen gå Luciaoptog for os. Alle interesserede er velkomne til at komme forbi. Dagen starter til sædvanlig tid 8.15, dog mødes eleverne i klasserne, og forældre, bedsteforældre og andre interesserede sidder i samlingssalen.

Tirsdag den 19. december holder vi juleafslutning inden vi går på velfortjent juleferie. Denne dag starter med fakkeloptog rundt i byen, og efterfølgende morgensamling tilbage på skolen, hvorefter der er hygge i klasserne og fælles afslutning. Inge-Dorthe er desværre ikke ledig til en julegudstjeneste denne dag, så derfor bliver denne dag ikke helt, som den ”plejer”, men det bliver helt sikkert piv-hyggeligt alligevel. Man er meget velkommen til at deltage i fakkeloptoget og efterfølgende morgensamling. Alle elever har fri kl. 12.00 denne dag, og så er det på gensyn torsdag den 4. januar.

Derudover er der lidt ændringer i forhold til årsplanlægningen, så jeg sender jer en opdateret aktivitetsplan med nye datoer til kalenderen. Vær OBS på at der er ændringer i datoerne for dramaforestilling, gymnastikopvisning og Pædagogisk dag.

På personalesiden kan jeg fortælle, at Lene står over for en operation i foden først i december, og forventer at være sygemeldt 3 måneder. Derfor er vi lige nu i fuld gang med at finde en god løsning på hendes fravær, I må meget gerne hjælpe med at dele opslaget på Facebook, så vi kan nå længst muligt ud.

Husk det er den kolde og mørke tid, vi er gået ind i. Vær derfor opmærksom på, at der er brug for ekstra overtøj, handsker og huer i garderoben, samt godt lys og reflekser på cyklerne.