Uge 17 - 2020

Regn og regn og så lidt mere regn. Denne uge gav visse udfordringer med udeundervisningen, heldigvis har I forældre været super gode til at hjælpe både børnene og os med at sørge for praktisk tøj, tusind tak for det. Vejret har også gjort at selv de mest stædige elever har trukket i regntøj og gummistøvler, vi ved godt at det ikke er super smart, men det er altså bare godt ikke at blive gennemblødt med det samme, når man nu skal være ude. Jeg vil også gerne rose jeres børn, for selvom det har været rigtigt vådt, så er der meget sjældent brok over at skulle være ude og der har endda også store under smil under cykelhjelmen og regntøjet.

Skoledagene er meget anderledes i øjeblikket, for nogen er det helt perfekt og andre længes måske efter lidt mere boglig undervisning. Vi arbejder hver dag på at finde den mest optimale blanding, derfor prøver vi også mange forskellige ting af, nogen gange med meget kort varsel. Jeg vil igen rose både vores elever og jer forældre for den positive tilgang der er til skolegangen i denne meget anderledes tid.

Fredag over middag tog vi lige et fodboldrundbold at gå hjem på, inden der blev råbt: GOD WEEKEND

Vi prøver så godt vi kan at hjælpe børnene med at få hængt det våde tøj op, så det er klart dagen efter, men vi kan dog ikke helt udelukke, at der ligger et par våde sokker eller en våd trøje i en plastikpose et sted. Vi har der for bestemt, at I forældre gerne må komme ind på skolen for at hjælpe jeres børn med at holde styr på tørt og vådt tøj. Det kan vær både om morgenen eller efter skoletid, i weekenden kan nøglen til skolen hentes i brugsen.

På mandag holder vi et lærermøde med kun et enkelt punkt på dagsordenen, nemlig hvordan vi får 6. og 7. klasse tilbage. Vi har de fysiske rammer til, at de også kan være her, også uden at det går ud over afstandskravet, så vi har bestemt, at vi vil være klar i god tid, også selv om meldingen først skulle komme i bededags ferien. Det er min bedste vurdering at retningslinjerne for afstand og hygiejne ikke strammes, så vi håber bare, at der gives grønt lys for at vi kan få de store elever tilbage igen, det bliver spændende at følge. Generalforsamlingen d. 19. maj er selvfølgelig også afhængig af, at den lovligt kan gennemføres ud fra de gældende retningslinjer. Generalforsamlingen vil blive afholdt i Kernen, sådan at vi kan overholde afstandskravet, vi håber at se rigtigt mange af jer.

Planerne for skole/hjem samtaler, skulle også være på plads, de bliver som bekendt afviklet i den kommende uge.

Afslutningsvis vil jeg gerne bede alle forældre om spørge jeres børn, om der er problemer med deres cykler, det kunne være løse kæder eller manglende luft, det er nemlig rarest at teknikken virker, når vi skal ud i det blå.

I ønskes alle en dejlig weekend

På hele personalets vegne / Peter