Uge 22 - 2020

Endnu en kort uge blev det til, nu venter 3 uger i fuld længde og dem får vi så rigeligt brug for. Der er meget vi skal nå, inden vi går på sommerferie, efter det vel nok mest mærkelige skoleår i danmarkshistorien. Et gigantisk eksperiment for hele den danske skoleverden, som der bliver høstet masser af erfaringer af.

Selv om det har været hårdt for både børn, forældre og lærere med de mange skift og nye måder at gå i skole på, så er jeg sikker på, at vi kan tage mange positive ting med os ud af Corona krisen. I forældre har fået et detaljeret indblik i hvordan jeres børn lærer, vi lærere er blevet udfordret i brugen af IT i undervisningen, og lige nu høster vi masser erfaringer med anderledes skoledage med masser udeliv. Der er naturligvis forskel på børn, nogen kunne godt bruge mere tid med bøgerne, imens andre har det fint med at være aktive udenfor. Når vi som skole kigger på den nye hverdag så er det sikkert at, der er færre konflikter, mindre brok over at være ude også i dårligt vejr, og at der er større koncentration og arbejdslyst,

når vi er i klassen. Når det er sagt, så glæder vi os naturligvis til at alle Corona reglerne er væk, så vi igen selv kan bestemme over skoledagene, men én ting er sikkert, mange gode erfaringer er blevet høstet og de vil helt sikkert blive brugt fremadrettet.

Der er ikke noget som en god vandkamp på en varm sommerdag.

På onsdag har alle børn fri kl. 12.00 pga. pædagogisk dag, vi arrangerer pasning i mellem 12.00 og 13.30 for de børn, som skal videre i SFO.

Som tidligere nævnt så har vi ansat Jeppe Kirkegaard fra Tim, Jeppe spiller klaver og så er han vild med gymnastik. Jeppe tyvstarter sit job på friskolen allerede på mandag hvor Ann afvikler en feriefridag, og så er han klar til at være her i hele uge 25 hvor 6.-7. klasse drager til Bornholm sammen med Rikke og Pernille, et varmt velkommen skal der lyde til Jeppe. I tirsdags blev der holdt ansættelsessamtaler til den opslåede stilling. Forhåbentlig kan vi i næste uge afsløre navnet på den anden af friskolens nye lærere.

Nogle forældre har spurgt til weekend rengøring. Det er indtil videre indstillet, da vi er pålagt 2 daglige rengøringer. Helle har formiddagsrengøringen og så har vi ansat Jens Vestergaard til at tage rengøringen efter skoletid. Når reglerne igen bliver lempet, skal vi nok melde ud omkring forældrerengøring.

Husk at vi afholder generalforsamling torsdag d. 11. juni kl. 19.00 i kernen, efter friskolens

generalforsamling er der generalforsamling i Støtteforeningen.

Vi håber også at kunne afholde en sommerfest i en eller anden form torsdag d. 25. juni kl. 17.00, mere herom senere.

I ønskes alle en fortsat god weekend.

På hele personalets vegne /Peter