Opdateret: 12. apr. 2021

Uge 14

Så er vi godt i gang igen efter påskeferien.

Det har været en fantastisk uge, hvor vi har haft hele storeklassen samlet for første gang i år! Næsten fire måneder har 5. og 6. klasse været hjemsendt, så nu var det virkelig skønt, at vi endelig måtte mødes igen - i hvert fald i denne uge.

Men det er faktisk sin sag, lige at skulle tilbage efter så lang tid, og flere af eleverne udtrykker det rammende: ”Når jeg er hjemme, savner jeg at være i skole, og når jeg er i skole, savner jeg at være hjemme.” Det synes jeg fortæller noget om den hverdag og omstillingsparathed vores unge mennesker har skullet leve under i lang tid, og det giver stof til eftertanke. Heldigvis har der været lutter smil hele ugen, hvor der har været meget fokus på børnenes trivsel, og på at omgås en hel flok klassekammerater igen.

Torsdag morgen fik vi også afprøvet testsystemet med næsetest, som alle bare tog i stiv arm. Fredag sluttede storeklassen ugen af med en frisk cykeltur til Hoverdal, hvor de var på postejagt. Heldigvis holdt regnen sig væk, selvom blæsten vist var lidt af en prøvelse.

Mellemklassen har haft en god opstartsuge efter ferien. De faldt hurtigt ind i den genkendelige rytme igen, og har arbejdet godt.

1. klasse er fx blevet verdensmestre i at tegne på isometrisk papir -altså 3D, de er VIRKELIG seje til det.

2. og 3. klasse har kastet sig over chance og sandsynlighed i matematik, så der er blevet lavet mange gode forsøg og småspil. Kast med sko, mælkelåg, centicubes mv. er noget af en fest.

3. klasse har skrevet referater af den bog, de lige har arbejdet med. Det var første gang, de skulle prøve det, og det var meget gode resultater, der kom ud af det, som de flot fremlagde for resten af klassen.

Lilleklassen har været max motiverede efter ferien, og flere har givet udtryk for, at de havde glædet sig rigtig meget til at skulle i gang igen. De har arbejdet med D/d, og er begyndt på V/v. De har lavet flottehjælpeklodser i sløjd, som nu står klar i klassen til brug, og de er tydeligvis meget tilfredse med dem.

Kirsten har prøvet lidt til med at bytte rundt på nogle af timerne, for lige at teste fleksibiliteten, og det har de klaret så flot at håndtere.

Vi har valgt at skubbe vores pædagogiske dag til fredag den 28. maj, så der får vi brug for jer forældres hjælp til at planlægge en alternativ skoledag for børnene. Så sæt gerne kryds i kalenderen allerede nu.

Vi ønsker jer en dejlig weekend.