Endnu en uge er fløjet afsted - sådan er det jo, når man er i godt selskab ��

Og heldigvis for det gode selskab, for ærligt må vi sige, at vi er ved at være temmelig ”corona-trætte”. Vi savner det store fællesskab med morgensang, fællesidræt, fredagstime og alt det andet, vi plejer at lave sammen - det er meget lidt friskoleagtigt, at vi har måtte parkere alt dette for en tid, og vi håber, det snart bliver bedre, så vi kan få alt det fælles med, herunder også at kunne se jer forældre mere på skolen igen.

Men vi holder selvfølgelig stadig humøret højt, og nyder også kvalitetstiden i vores små grupper. Vi oplever gode fordele fx ved, at det er de samme voksne, der er omkring børnene hele dagen, selvom de måske også indimellem er lidt trætte af os…

I denne uge har Lille arbejdet med r/R og fortsat fokus på tallene fra 10-20. De har snakket om sociale spilleregler, både dem der er lette at afkode, og dem der er svære. Kirsten har fokus på rummeligheden overfor klassekammeraterne og endelig også behovsudskydelse i forbindelse med at kunne vente på tur, og hvordan man kan bruge ventetiden fornuftigt. Alt sammen supervigtige færdigheder, som er til god gavn gennem resten af livet. Og jeg skal hilse fra Kirsten og sige, at hun er meget begejstret over deres måde at rumme hinanden på og forstå, at man kan have behov for individuelle aftaler.

Mellem har også lavet lidt af hvert i den forgangne uge. De har lavet matematikløb på skolens areal, og lavet ordklassestafet i Kernen. Frikvartererne er blevet brugt til at bygge huler på legepladsen af de nye materialer, som Ole og Niels Peter har været forbi med. Tusind tak - det vakte stor glæde! Lige nu arbejder vi dog med forståelsen for, at det er materialer, som alle må benytte, og at det er okay, at de andre børn flytter rundt på tingene, når de holder frikvarter. Så det er der bestemt også god læring i.

4. klasse bliver fortsat klogere på forskellige trosretninger. De har spillet banko på engelsk og klør på med matematik. Der er også blevet brugt tid ude i det dejlige vejr med et fotoløb, bålmad og en tur rundt med Jordbærruten.

I tirsdags kunne vi med stor glæde byde 5. og 6. klasse til udeskole. Det var godt at se hinanden IRL igen, og de havde en dejlig dag i solskinnet ved Præstegårdssøen, hvor der både blev læst, snittet figurer i træ og lavet lækker bålmad. De virkede rigtig glade for at være samlet alle sammen igen, og nu håber vi bare, de snart må komme hver dag igen.

Vi ønsker jeg alle en dejlig weekend.