Forunderlige april - i denne uge har vi synes ekstra godt om dig. Hvor har det bare været skønt at lege ude i det gode vejr.

Lilleklassen har været i værkstedet og lavet fine garderobeknager til storeklassen. De var meget optagede af, at de spillede en rolle, hvor de bidrog til fællesskabet - hvor fedt er det ikke lige. Fredag var de på tur og samle affald, så de har rigtig ageret hverdagens små helte i denne uge. Det giver stor værdi og selvværdsfølelse at bidrage, hvor man kan og løfter i flok. Kirsten havde lovet dem bål, hvis vejret var godt fredag, så sluttede ugen af med en hyggestund ved bålet med skumfiduser og minifrikadeller.

Mellem har i denne uge startet ud med gode og konstruktive skole-hjem-samtaler, vi fortsætter i næste uge. Ellers er ugen blevet brugt på godt arbejde, og desværre noget af en skuffelse for mange torsdag, da flere troede, at vi skulle på udflugt til Momhøje. Det var desværre en gammel besked, der spøgte i messengergruppen. Det kan da godt være, vi hellere have planlagt en udflugt en anden dag…

4. klasse har levet det fede liv i denne uge, med udflugter både onsdag og fredag. Onsdag gik turen hjem til Pernille i Hanning, hvor vi så vores sparsomme landbrug, og ellers gik vi til Bundsbæk Mølle, til rakkerhuset og videre til Dejbjerg Jernalder, så vi fik fyldt lidt viden og fortælling på historiekontoen.

Fredag kørte vi til Lyngvig fyr, hvor vi gik til stranden og samlede skrald, som led i Danmarks Naturfredningsforenings indsamlingsuge. Vi samlede også strandmaterialer og fik lavet strandkunst.

5. og 6. klasse måtte jo så igen i denne uge passe skolen hjemmefra, og de har været vidt omkring i Danmark og fået kigget godt på landkortet og placeret mange byer. Ann sørger også for at holde dem lidt fysisk i gang med indlagte gåture, og endelig blev der også lavet mad sammen, hvor menuen stod på æggekage.

Fra næste uge starter Gulla op med at arbejde igen på nedsat tid. Vi glæder os rigtig meget til at have hende tilbage, hun har været savnet. Hun indgår som udgangspunkt i storeklassen, både fysisk og online.

Vi vender stærkt tilbage i næste uge med hvad vi gør, nu hvor der bliver åbnet op for udeundervisning for de store, i de uger, hvor de ellers ikke må være på skolen. Omvendt skal det helt sikkert give mening, så vi udbeder os lige lidt betænkningstid og tygger på den melding.

Jeg mangler stadig en del tilbagemeldinger fra forældrene i 0. og 1. klasse i forhold til samtaler med sundhedsplejersken. Uanset om I forældre ønsker at deltage i samtalerne eller ej, hører jeg gerne fra jer snarest, så listen kan blive sendt ud til jer.

Rigtig god og solrig weekend til jer alle.