Endnu en forårsforunderlige uge er ved at være til ende, og der er sket masser af ting på friskolen.

Lilleklassen har cyklet skolegården og stien om søen tyndt, og de er bare vilde med det og rigtig gode. De har flere gange i ugen været i Kernen, hvor der er blevet spillet matematikdødbold, og øvet på genkendelse af både tal og bogstaver med masser af bevægelse. De har også fået helt styr på J/j og 10-venner.

Mellemklassen lavede afbræk i skemaet onsdag og torsdag, hvor vi delte dem i to hold. Det ene hold var i køkkenet og bage pandekager, og det andet hold kom på historisk rundtur ved Bundsbæk Mølle, Rakkerhuset og Dejbjerg Jernalder. Og dagen efter byttede de. Det var et par skønne dage, som børnene rigtig nød og var interesserede i. 3. klasse havde forud for køkkentjansen arbejdet med instruerende tekster i form af opskrifter, og havde omskrevet opskriften, som alle brugte, til en udførlig vejledning. Godt gået!

Storeklassen har alle været samlet i denne uge, så der har været liv og glade dage. De har arbejdet med ultra:bit og lavet Storm P. apparater, så der er blevet tænkt ganske store og innovative tanker, samtidig med, at der var tid til at snakke sammen. Der var også glædeligt gensyn med Gulla, som har været her to dage i denne uge - herligt!

Den 21. april blev der åbnet op for muligheden for at lave udeskole for 5-8. klasse, i de uger hvor børnene ellers ikke skal være på skolen. Vi har drøftet det på lærermøde, og er blevet enige om, at vi vil bruge 1-2 dage i de uger på udeundervisning, og resten bliver online. Det meldes ud mandag i de pågældende uger, hvilke-/n dag/-e, der bliver udeundervisning, hvor der vil blive skelet kraftigt til vejret. Det synes vi, giver bedst mulig mening, for at lave kvalificeret undervisning til børnene.

Niels Peter fik hoppepuden op at køre midt på ugen, til stor glæde for samtlige børn, vi siger mange tak for hjælpen, det er bare et hit.

Ellers er det sæson for skolehjemsamtaler. Mellem- og storeklassen er næsten færdige, og lilleklassen afholder deres i næste uge.

Bestyrelsen har været samlet i denne uge og der er nu sat en ny dato for generalforsamlingen. Sæt stort kryds i kalenderen tirsdag den 25. maj kl. 19. Vi håber, at alle hjem vil være repræsenteret denne aften, og kan kunne sende de kraftigste ønsker og opfordringer til, at I kommer og bakker op om vores allesammens skole.

Vedhæftet denne mail finder I også indbydelse til støtteforeningens generalforsamling og en hilsen fra støtteforeningen. Støtteforeningen er ”glasuren” på vores kage. De hjælper, støtter og sponsorerer til skolen, som gør børnenes hverdag lidt bedre og sjovere. TUSIND tak for jeres store arbejde og engagement.

Så husk at hjælpe dem med at hjælpe os.

Vi ønsker jer en rigtig dejlig weekend.