Uge 18

En skøn, sprudlende og farverig skoleuge har nået sin ende, og hvor har vi bare meget at være glade for! Endelig kom årets allerbedste nyhed, nemlig at 5. og 6. klasse måtte komme tilbage i skolen 100 % - det har vi godt nok ventet længe på. Det er så skønt at have jer tilbage!

I den forbindelse kan jeg nævne, at Skolemælk til de store er klar igen fra næste uge.

I denne uge har der virkelig været travlhed på skolen med emneuge, hvor temaet var ”forskønnelse af skolen”.

Egentlig have vi primært tænkt udendørs, meeen vejret har drillet en smule, så vi udvidede konceptet til også at gælde indendørs. Og hold da op, hvor er der blevet arbejdet flittigt og prøvet til med mange ting.

Lilleklassen har mest været i værkstedet og lavet flotte bogstaver, der kommer til at pryde i skolegården. Mange af børnene fandt stor glæde i at mærke hvor blødt og glat deres træstykke kunne blive, så der blev virkelig gået til dem med slibeklodserne. De glæder sig meget til at se netop deres flotte forbogstaver pynte på skolen. Der var også

nogle, der lærte at fingerstrikke, og måske er der nogle mødre, der får sig en glædelig overraskelse på søndag… SCHHH….

Mellemklassen har lavet flotte blomster, der pryder både klasselokalet og samlingssalen. Der er også blevet lavet fingerstrik til den store guldmedalje, som er planen skal gøre træerne i skolegården mere farverige. De fleste var temmelig skeptiske, da de skulle i gang med opgaven, men der var mange, der fandt en virkelig god ro i det, og så gik der måske lidt konkurrence i, hvem der kunne lave den længste. Faktisk blev det til over 60 meter! Endelig har de også lavet flotte betonmosaikker, der kommer til at lyse flot op i skolegården. Dejligt at Lene lige havde farverige materialer i gemmerne, der var perfekte til formålet. Og tak til Liva og Noahs far, der kom med epoxy, så de flotte mosaikker bliver endnu mere holdbare.

Storeklassen trængte åbenbart til fornyelse i klassen, så der gik rent ”feng shui” i den, og der er blevet omdekoreret med hylderne, malet skuffer, lavet en pallesofa med hynder og ikke mindst lavet flotte billeder, der dækker over historiens forskellige tidsaldre. Og nåhr ja, så var der også lige en par friske drenge, der tog ansvar for at samle vores nye borde-bænkesæt sammen med Jeppe. Klassen sluttede uge af med at byde de andre elever til fernisering, hvor de serverede lækre pandekager drinks - en dejlig afslutning på en rigtig god uge.

Alle børn har givet den fuld gas; for nogen kommer sådan en uge meget kærkomment, for andre er det lidt af en øvelse, men i hvert fald er sådan en uge sund læring for alle, der ofte også vender lidt op og ned på balancer og dynamikker børnene i mellem, og vi oplever børn, der shiner på en anden måde, end vi ellers ser i det daglige. Jeg laver et fælles opslag fra ugen der gik på facebook, hvor I kan se billeder af processen og børnenes flotte ting. Vi er ikke helt i mål, men vi hænger tingene op løbende, som de bliver færdige.

En kæmpestor tak til Helle Lykke Pedersen og Dorthe Lisbygd, som har hjulpet os hver dag i denne uge. Jeres hjælp er guld værd. Også en stor tak til Sten Køhler for sponsorering af maling og pensler til nogle af vores udendørs projekter. Endelig også en stor tak til vores fantastiske støtteforening, der har hjulpet os med at kunne købe nye borde/bænkesæt til udendørs undervisning. Det var så tiltrængt!

En lille opfordring fra lærerværelset - vi vil blive meget glade, hvis I vil tilstræbe så vidt muligt at lave legeaftaler hjemmefra, vi har ofte mange børn, der står i kø for at ringe, eller som bruger mange forsøg på at få fat i deres forældre - som, meget forståeligt, ikke altid er helt kontaktbare…

Og et sidste lille hjertesuk - vi mangler fortsat mange, der vil give en hånd med planlægning og afvikling af pædagogisk dag. Jeppe har været så sød at tilbyde at blive tilbage på skolen, for at hjælpe med dagen, men den opgave skal han have hjælp til at løfte.

Rigtig god weekend til alle - ugebrevet holder pause i næste uge på grund af Kristi Himmelfartsferien.