Ugebrev 18

Mon nogen bemærkede, at der ikke blev sendt ugebrev i sidste uge? Det var et lille forsøg, som jeg meget gerne modtager tilbagemeldinger på. Jeg overvejer at skrue ned på mængden, og så samle mere sammen og skrive ud, når jeg tænker der er info, som der er brug for ALLE skal huske at orientere sig i.

Stor tak til de forældre, der havde afsat forrige fredag til at være på skolen, mens lærerne holdt Pædagogisk dag. Det var en virkelig god dag for os alle.

Vi voksne fik truffet mange beslutninger, og en af dem er, at jeg kan løfte sløret for, er

klassesammensætningen til næste år:

Lille Mellem Store

0.+1. klasse 2.+3.+4. klasse 5.+6.+7. klasse

Mellem bliver en stor klasse, og vi kommer til at prioritere rigtig mange to-lærer timer her. Når vi laver klasseinddelingerne, er der mange faktorer i spil, og vi forsøger altid at tage flest mulige hensyn ud fra det vi oplever med eleverne hver dag. Vi er sikre på, at det her bliver rigtig godt!

Der er nu sat stillads op omkring skolen, og det store arbejde med udskiftning af taget er i gang. Det er dejligt med alt den store opbakning, vi mærker. Jeg vedhæfter en lille hilsen fra bestyrelsen, hvor I kan læse mere om tagarbejdet.

Som noget nyt overgår børnenes buskort til Rejsekort. Jeg skal derfor bede alle forældre, der har børn på skolen i det kommende skoleår om at give deres samtykke til skolekort på følgende link senest 1. juni. Det er vigtigt, at ALLE får givet samtykket inden for tidsrammen, så denne opgave ikke skal håndteres af mange omgange. Rejsekortet bliver gyldigt i fem år som udgangspunkt, inden det skal fornyes.

I den forgangne uge har vi haft ”Våd tirsdag”, hvor alle dem, der havde lyst, kunne få en omgang vand af de nyslåede konfirmander efter spisepausen. Det var der, til konfirmandernes store glæde, mange der havde lyst til, og det var rigtig sjovt.

De mindste har fredag formiddag været til balletforestilling i Skjern. Det var en dejlig oplevelse, med fantastisk dygtige balletbørn, og vores små poder, var helt opslugte af forestillingen, og de nød at være afsted på tur.

I næste uge kører vi lidt anderledes skema, da 6. og 7. klasse er på Madlejr med Ann, og Pernille er på kursus. Alle har fri kl. 13.30, og der er lagt et skema op i messengergrupperne, men hver dag må børnene gerne møde op i praktisk tøj og fodtøj og efter vejret. Det er derfor kun nødvendigt med en lille taske til

penalhus, madpakke og drikkedunk.