Uge 23

Tiden flyver bare afsted, og skoleåret synger efterhånden på sidste vers. Der arbejdes hårdt på at runde de sidste skoledage godt af - både med arbejde, men også lidt fornøjelse, som supplement - der er efterhånden nogle børn, der kraftigt øjner ferien i horisonten.

I onsdags var vi ude på Ølstrup Skydebane og rense den for haglskåle. Det udløser en sum penge, som vi har valgt at bruge på hygge her op til ferien. Villy fra Ølstrup Jagtforening var forbi torsdag med en is til alle, som en ekstra tak for veludført arbejde.

Til gengæld for det gode arbejde skal 0.-4. klasse derfor en tur til Hee Camping og Familie Park West torsdag den 23. juni.

5-7. klasse har været der og bliver hjemme, der har vi en sjov dag i ærmet til dem med blandt andet laser game. Alle har fri kl. 13.30 den dag.

Sidste skoledag er jo så på fredag den 24. juni, hvor skoledagen er fra 8.15-12.00. Der skal der hygges igennem med det sidste oprydning, fodbold og sommerferiesangen ved flagstangen.

Vi har i dag bedt alle børn om at gå hjem og kigge efter biblioteksbøger, da vi stadig har en del ude og svømme, så vi håber alle lige vil være OBS på det, da vi ellers ender med en stor regning.

Sommerferie = rengøring. Vi skal have skolen shinet op, så den er klar til et nyt skoleår. I får derfor her en doodle, som I bedes melde jer ind på hurtigst muligt - de to første aftener bliver en blanding af udendørs og indendørs arbejde:

Støtteforeningen laver hækkeklipning på mandag kl. 17, hvor man bare kan møde op på skolen med godt humør, arbejdshandsker og evt. rive, hækklipper og trillebøre. Til gengæld giver de pizza til aftensmad - så kom frisk.

Endelig så mangler Vestjyllands Smukkeste Cykelløb hjælpere, da starten i år går fra Ølstrup Friskole.

Styregruppen mangler 10 hjælpere til at være vejvagter og til at sørge for forplejning til rytterne.

Ja, man kan godt se, at der er nok at tage fat på, på en lille friskole som vores, det er vist ingen hemmelighed. Til gengæld foregår arbejdet altid i godt selskab, og det er bare sjovest, når man løfter i flok. Og I bedrager med et uvurderligt stykke arbejde for skolen og dermed vores skønne børn.

Vi glæder os til at holde sommerfest på onsdag, og vi har rigtig god tilslutning til aftenen, så nu håber vi bare på godt vejr. Husk service til egen familie og måske et tæppe at sidde op. Vi starter i salen kl. 17.00, hvor 7. klasse skal have lidt bevingede ord med på vejen.

På hele personalets og bestyrelsens vegne,