Ugen er endnu en gang fløjet afsted, og nu er der vitterligt ikke længe til, at klokken ringer ud til sommerferie.

Det har været en skøn uge, hvor der jo virkelig er blevet skruet op for temperaturen, og vi har alle nydt varmen og de nye aktiviteter, som ugen har budt på.

Højdepunktet i Lilleklassen var nok turen til Lenes gård, hvor der blev gået på opdagelse i stalden, klappet kalve og leget i haven. En dejlig oplevelse, som de små var meget interesserede i.

2.-3. klasse er snart udlært bådebyggere, i denne uge har vi udvidet repertoiret og sat

elastikmotorer på. De blev testet i søen, og det var jo alletiders mulighed til også lige at få dyppet tæerne. Faktisk var vandet og vejret så dejligt, at vi over middag tog en regulær badetur.

4.-5. klasse har taget forskud på næste års glæde, da de har haft rigtig mange timer med Jeppe, som skal være idræts- og musiklærer efter sommerferien. Det er gået super godt, og Jeppe er helt klar til at give den fuld gas efter ferien.

6.-7. klasse har som bekendt brugt ugen på Bornholm. Vi har været heldige med vejret; tørvejr, overvejende solskin og ikke alt for varmt. Det har været en fantastisk uge fuld af gode oplevelser. For næsten alle eleverne har det været deres første tur til solskinsøen, og de har været vildt begejstrede over Bornholms attraktioner og smukke natur. Man bliver så glad om hjertet, når de unge mennesker kommer med udbrud som: ”Nej, hvor er her bare flot!! Tænk at det er Danmark!!” Det har været en ren fornøjelse at have dem med på tur. De er helt med på, hvordan de skal gebærde sig og er gode til at vise hensyn.

Næste uge byder nu på den helt store finale, hvor vi lige har forholdsvis normalt skema mandag.

Tirsdag står den på tur til WOW-park for lilleklassen, Givskud ZOO for 2.-4. klasse og Gorilla Park for 5.-7. klasse.

2.-4. klasse og 5.-6. klasse skal ud og køre med bus og skal møde ind senest 7.40. Vi er hjemme igen ca. 15.40.

Onsdag laver vi OL for hele skolen, hvor vi skal dyste sammen i hold og til sidst have kåret dagens vinderhold – det bliver fedt!

Over middag er der badning i søen og glidebane, så alle bedes medbringe badetøj.

Torsdag er der klassedag, hvor vi skal have ryddet op, afleveret bøger og hygge. Derudover skal vi have et Corona-hængeparti ud af verden, nemlig ”Våd tirsdag”, som i år bliver ”Våd torsdag”. Dem der har lyst til en rask vandkamp med de kommende konfirmander, skal derfor medbringe badetøj/skiftetøj.

Torsdag aften holder 6.-7. klasse afslutningsfest og får taget godt afsked med hinanden.

Så når vi endelig til fredag, hvor vi efter ”bygang” spiser et rundstykke, har klassetid og slutter dagen af med en fælles fodboldkamp. Dagen slutter kl. 12 hvor vi ønsker hinanden en rigtig god sommerferie.

Sidst, men ikke mindst, er vi rigtig glade for at kunne bekendtgøre, at vi har ansat en ny lærer til kommende skoleår. Den nye lærer på holdet, er 41-årige Gulla Gudna, som har god erfaring inden for friskoleverdenen. Hun har gennem de sidste 4 år været ansat på Hoven Friskole, som desværre må lukke til sommerferien. Gulla stammer fra Island, og bor mellem Stadil og Hee sammen med sine børn. Hun vil være med i uge 27, når lærerne planlægger kommende skoleår. Stort velkommen til Gulla, vi glæder os til at lære dig bedre at kende.

Rigtig god weekend til alle.

Med venlig hilsen Pernille og Rikke