Opdateret: 5. sep. 2020

“Septembers himmel er så blå....”, tja, bare ikke lige torsdag eftermiddag og aften over Vardeborg. Årets introtur var lidt våd, og det var selvfølgelig lidt øv, og lagde en dæmper på de udendørs aktiviteter, man ellers kunne have ønsket sig på en lejrtur. Men vi nåede at bygge flotte sandslotte på stranden, hvor fantasien fik frit løb.

Regnvejret gav til gengæld god mulighed for at hygge på værelserne og fællesområderne med spil og jokes. Det skortede i hvert fald ikke på “far-jokes” hos de store drenge.

Vi havde også god hjælp i køkkenet til både madlavning og opvask, og det er jo en dejlig måde at få snakket om løst og fast.

Heldigvis fik vi en strålende afslutning med lækkert vejr i “Vesterhavets Barfodspark”, hvor vores fødder og tæer blev stimuleret på alle tænkelige måder. Her spiste vi også vores madpakker, og det var en dejlig afslutning. Alt i alt, var det en super god tur, og alle børnene, store som små, var superseje til at være afsted hjemmefra.

Udover lejrtur, har der selvfølgelig også været gang i den hjemme på skolen. Her kan vi blandt andet fremhæve tirsdag, hvor vi havde sendt Ann, Kirsten og Lene på et formiddagskursus. Imens havde vi andre trivselsdag, hvor det overordnede tema var “følelser”. Vi så filmen “Inderst inde”, som vi efterfølgende arbejde med på forskellig vis i klasserne. Det er en rigtig fin film, der kan tolkes på i mange niveauer, og det affødte mange gode snakke.

Storeklassen og Ann har også været i gang med at designe superdyr til ultra:bit live, så det bliver spændende at følge, hvad der kommer ud af det.

I den kommende uge, skal Storeklassen hjem til Gulla på tirsdag, så der skal man huske at have tøj og fodtøj på, der kan tåle at blive beskidt, da der er planlagt spændende udendørsaktiviteter.

Vi ønsker jeg alle en rigtig dejlig weekend!