Ugen har budt på en opbrydning af skemaet. Mandag morgen sendte vi 6. og 7. klasse afsted til Bornholm sammen med Ann og Martin Kirkegaard. De har haft en herlige uge med lange gåture og oplevelser i Bornholms smukke natur, sejltur, rappelling og meget mere. Vi glæder os til at have jer tilbage i næste uge og høre om jeres oplevelser. En kæmpe tak til dig, Martin, at du havde tid og mulighed for at tage med!

De resterende klasser har haft emneuge med natur og bevægelse. Mandag cyklede vi alle ud til Ølstrup Jagtforenings skydebane, for at rense banen for plasticelementer. En god gerning for naturen og en fin mulighed for at tjene lidt penge til noget eleverne synes vi mangler. Den dag krævede både udholdenhed og vedholdenhed, og ud fra kommentarerne at dømme er det vigtigt, at vi laver sådanne ting med børnene.

En del af dem slår sig noget i tøjret, når tingene bliver ”kedelige” eller lidt krævende. Hvad enten det handler om at cykle på grusvej eller holde snuden i sporet og samle plasticdut nr 207 op. Vi har allerede nu afsløret for dem, at det ikke er sidste gang, vi har gjort det.

0/1/2. klasse har i løbet af ugen været ved FDF-lejren ved Spjald og samle samt identificere forskellige blade. Og selvfølgelig blev der også tid til bål. De har også lavet flotte ”sylte-glas” med naturens gaver, og lavet præsentationer for hinanden.

3/4. klasse har arbejdet med hvaler og hav og lavet superflotte plancher og havbund til klassen. Fredag eftermiddag fremlagde de deres produkter for resten af eleverne. De har været meget optagede af emnet, som har været en del af arbejdet med en roman.

Onsdag tog 3/4/5. klasse på cykeltur. Ca. 10 km blev det til i varmen, inden vi landede på stadion og lavede mere bevægelse inden 0/1/2. klasse kom og deltog i en lille mini fodboldturnering. En skøn dag med gode ben og højt humør!

5. klasse har udover ovennævnte også arbejdet med planeter, og torsdag var de en tur i køkkenet og brillerede i en lille maddyst. De var vildt gode og kreative!

Til morgensamling har Kirsten fortalt os om bier og honningproduktion, og torsdag var der smagsprøver på forskellige typer honning.

Så tak for en dejlig uge med god energi, godt arbejde og masser af bevægelse.

Vi har nogle dolke liggende på kontoret fra lejrturen, så I forældre må gerne kigge ind ved lejlighed og hente dem.

Som tidligere skrevet afholder bestyrelsen arbejdsdag lørdag den 18. september kl. 9-12. Af hensyn til planlægningen må I gerne hurtigst muligt sende mig en besked om, hvor mange børn og voksne I kommer.

Rigtig god weekend til alle.