Uge 38 er ved at udrinde, og det er blevet tid til den lille ugentlige opdatering fra friskolen.

Vi er inde i et godt træk nu frem mod efterårsferien, hvor der kan arbejdes med længere projekter og dermed også træne vedholdenhed. Og det er for nogen naturligvis en større udfordring end for andre. Men det er vigtigt, at vi alle udfordrer vores børn ind i mellem på at gøre sig umage, gøre ting om, hvis det ikke er godt nok, eller hvis man ikke selv er tilfreds med indsatsen, og sidst men ikke mindst, få afsluttet det, man er gået i gang med. Det gælder, hvad enten det er i skolen som i hjemmet. Det giver ejerskab omkring ens eget arbejde, og såmænd også omkring egen person, når man med stolthed ved, at man har leveret en god indsats. Det har vi fokus på.

Der er selvfølgelig gang i masser af gode ting på friskolen.

Lilleklassen arbejder på fuld damp, de er meget vedholdende, og nyder at lære nyt. Der bliver trænet, lyttet, leget og eksperimenteret, og det er jo meget tydeligt for dem og os, at de hele tiden lærer nyt.

Mellemklassen har blandt andet arbejdet videre med stop-motion filmprojekter, og der er blevet øvet færdsel i skolegården, som for 2.+3. klasses vedkommende udmundede i en cyklistprøve i tirsdags. 3. klasse var til forfatterworkshop på Ringkøbing Bibliotek i onsdags, hvor forfatteren til blandt andet ”Villads fra Valby-bøgerne, Anne Sofie Hammer, fortalte om hvordan man bliver forfatter, hvordan man har brug for at finde på en masse dårlige idéer til en historie, og at selvom man er forfatter, har man også en redaktør, der sætter masser af røde streger, og vil lave dele af ens tekst om. Det var en rigtig fin lille udflugt, vi havde der.

6. klasse er ved at have helt styr på brøkerne, og er i dansk ved at tygge sig igennem en roman på over 300 sider – tror nok der er nogen, der kan mærke, at de er blevet ”de store”

Storeklassen fik også færdiggjort nogle fine superdyr til deres UltraBit Live konkurrence, som nu bliver sendt ind til vurdering. Onsdag aften havde vi som bekendt det store fælles forældremøde, og der skal lyde en kæmpe tak til alle de fremmødte. Det var en rigtig god aften med masser af informationer og gode debatter, og det bedste af det hele var den virkelig gode stemning, der herskede aftenen igennem. Tusind tak for det. Jeg vedhæfter

referatet i mailen, så de der desværre var forhindret i at deltage, har mulighed for at læse med.

Tirsdag den 6. oktober kunne vi mægtig godt bruge et par frivillige forældre fra kl. 11.30-13.30, da lærergruppen gerne vil deltage i et kursus. Jeppe har lovet at blive tilbage og arrangere en aktivitet for hele skolen, men han har brug for hjælp til at holde styr på tropperne. Så har du et par timer tilovers den dag, så lad mig endelig vide det hurtigst muligt.

Rigtig god weekend til jer alle.