Uge 39

Efteråret er i den grad over os, og vi må tilstå, at vi har hygget meget inden døre de sidste par dage. Og ved I hvad, det er faktisk alletiders! Just Dance på storskærm holder mange i bevægelse i frikvarteret, Lego’et er blevet gravet frem efter en laaang coronapause, til stor glæde for mange. Der bliver spillet skak og partners, og de store har haft tid i 7. klasses hyggerum. De har fået indrettet sig så fint dernede, hvor de har bestemt indretningen, været i genbrug og købe nips, og dermed fået gjort rummet rigtig hyggeligt.

I lærergruppen har vi fortsat meget fokus på, at undervisningen af og til rykkes ud af klasselokalet. Bare det fysiske skifte til salen, skolegården eller Kernen, kan tilføre ellers velkendte opgaver en ny dimension og nye udfoldelsesmuligheder. Derfor er det altid et fast punkt, vi evaluerer på lærermøde for at holde snuden i sporet på det. Det afvekslende klasserum bidrager til nye spilleregler, både for læring og socialt, og giver et godt afbræk fra den helt traditionelle klasseundervisning. De fleste elsker det, og vi kan se, at afvekslingen giver noget godt til eleverne.

5/6/7. klasse flyttede klasselokalet helt til Borris i denne uge, og fik en rundvisning på Vestjysk Biogas i forbindelse med deres arbejde om forskellige energiformer. Det er fedt at komme ud og se hvordan tingene fungerer i den virkelige verden og ikke bare på papiret. Vi kan se, at børnene værdsætter det, selvom de faktisk nok ikke altid selv er klar over det. Vores trofaste busbande hjalp med kørsel, så vi kunne komme afsted. Vi er meget taknemmelige over de ting, I hjælper med at gøre mulige for skolen.

Til morgensamling er vi blevet klogere på det eksotiske Australien, krydret med Kirstens gode anekdoter fra sine rejser dernede. Vi har kunnet se og mærke på et ægte kænguruskind, boomerang og en didgeridoo - så bliver det da vist næsten ikke mere autentisk. Fredag sluttede vi ugen af med elevmøde i fællestimen, hvor Mathilde og Laura fra 6. klasse styrede slagets gang på fornem vis.

Bestyrelsen har i torsdags sat nyt skilt op på gavlen, og vi synes, det er blevet så flot, vi håber I er enige. Nu er der i hvert fald ikke nogen, der kan være i tvivl om, hvem der bor her.

Vi kunne stadig godt bruge et par hjælpere til ruten til motionsløb fredag den 15. oktober fra ca. 9.30- 11.30. Er der nogen, der kender nogen, der vil være poster et par timer?

NB. Vores skoletelefon er muligvis afgået ved døden. I må derfor meget gerne melde direkte ind til de pågældende lærere, indtil jeg melder nyt ud igen.