Opdateret: 4. feb. 2021

Så gik hele januar med skrappe restriktioner, hjemmeundervisning og nødpasning. Hvor har I bare klaret det godt alle sammen! Vi ved, det her er sejt og afsavnene store, men vi fornemmer alligevel en god stemning rundt omkring i hjemmene. Så en kæmpe ros herfra.

Faktisk er der ikke så meget at berette i denne uge, vi blev jo ikke ret meget klogere på pressemødet i går, så vi må stadig afvente at få at vide, hvornår de mindste klasser må vende tilbage. Uanset om det måske kan blive i uge 6 eller 8, vil det måske betyde nye retningslinjer, som vi skal forholde os til, og det er forventeligt, at skoledagen heraf vil komme til at bære præg af det. Vi krydser dog fingre for, at det ikke betyder alt for mange ændringer i hverdagen for børnene, men at de kan komme tilbage til det velkendte. Det må tiden vise.

Men jeg vil rigtig gerne lige benytte lejligheden til at slå et slag for gode gerninger. Lørdag den 6. februar løber ”Danmarksindsamlingen” over skærmen, og i den forbindelse donorer Novo Nordisk 20 kr. til indsamlingen pr gode gerning.

Man skal registrere sine gode gerninger her: www.godegerninger.nu , og hele familien kan være med. En god gerning er fx samle skrald, skrive et brev til bedsteforældre, sende en hilsen til et plejehjem, bage til andre, gå en tur med familien, læs højt for et andet barn osv. Listen er lang, så tjek det endelig ud, og lad os hjælpes ad med at hjælpe andre i nød.

Der er så god læring i at hjælpe andre, og især i disse tider tænker jeg også, at vores egne børn profiterer af det boost man får, når man hjælper andre.

Rigtig god weekend til jer alle – den ser ud til at blive kold og frisk.