Så er vi godt i gang igen efter ferien. Børnene skal lige ind i rytmen igen, så en mandag efter en ferie er altid lidt ekstra ”spændende”.

Skolen har summet af gode aktiviteter. Et par af lærerne er i gang med at planlægge emneuge for hele skolen i uge 46, det bliver super spændende, hvad vi skal lave. I hvert fald bliver det et afbræk fra det normale skema, hvor der bliver tid til at fordybe sig i nye ting.

Til morgensamling har vi hørt om sund kost og motion. Vi har lært lidt om hvilke elementer vores kost består af, og hvorfor det fx er vigtigt at spise grøntsager – Mon det har smittet af derhjemme? Det var i hvert fald mange af børnene, der var ret optaget af det.

Lilleklassen og deres forældre har afholdt gode og konstruktive Skole-Hjem-samtaler, og det er også lige en situation, man skal lære at være i som ny skoleelev. De klarede det alle rigtig flot, efter Kirstens udsagn.

Lilleklassen har i denne uge opstartet et tema om sansning, og var i den forbindelse på en gåtur hjem til Naja, hvor der blevet samlet æbler og kastanjer. Der blev også fodret høns og leget. En dejlig dag i smukke efterårsklæder, hvor alle fik gode røde kinder.

Mellemklassen er startet til svømning i denne uge, og det var bare noget, de var vilde med. De glæder sig vist allerede til næste onsdag.

Storeklassen skulle i denne uge starte på værksted, og grundet sygdom måtte der ændres lidt i planerne. 6. klasse gik i køkkenet som planlagt, og en snarrådig 4. og 5. klasse gik i gang med at arrangere italiensk pop-up restaurant i klassen med pynt og god stemning, så hele storeklassen som afslutning på dagen kunne nyde lækre italienske pizzaer på restaurant. Klassen har også i denne uge afsluttet deres forløb i Natur og Teknologi om skovens træer.

Vi ønsker jer en rigtig dejlig weekend!