Så er vi i gang igen og friskolen summer af liv efter en god efterårsferie. Børnene har fået tanket batterierne godt op, og vi er igen klar til at tage et godt træk.

Dog startede vi ugen roligt ud med en noget anderledes mandag. Vi havde høvdingeboldturnering, hvor børnene var gode til at lade alle komme til. I løbet af formiddagen havde vi alle børn samlet til film i salen - et ønske, der har været drøftet på elevmøde, og som eleverne nød meget.

De mindre elever har været i fuld sving med bøgerne igen. 3/4. klasse er blandt andet ved at blive lidt klogere på bronzealderen, og studerer og tegner huse i billedkunst.

0/1/2. klasse har veloverstået skolehjemsamtaler, og i næste uge er det så 3/4. klasses tur.

5/6/7. klasse har haft fart over feltet i denne uge. I tirsdags var de på Teknisk Skole i Skjern, hvor de var med på autolinjen. Så der blev skruet, sparket til dæk og dystet. Jeg siger ikke noget om, hvem der vandt, men pigerne var svært tilpasse, da de blev hentet :-) Tak til de frivillige, der hjalp med at løfte transportopgaven.

Onsdag var de i skolekøkkenet og bage lækre sager, da de var tilmeldt projektet ”Bag for en sag”, der støtter børn og unge i sorg. Det krævede, at eleverne måtte agere både indkøbere, marketingsfolk, bagere, regnskabsfolk, sælgere og selvsagt bagere. De tryllede lækkert bagværk frem, som de solgte ved Brugsen, og de tjente over 1.000 kr., som de sender videre til den gode sag. GODT GÅET! Tusind tak for støtten.

I uge 45 holder vi emneuge om ”Gamle dage”. Ann er derfor smugstartet til morgensamling, og har fortalt om skolegang fra sin egen og sine forældres barndom. Vi vender tilbage med flere informationer om ugen.

I ønskes en rigtig dejlig weekend.