Kalenderen skriver nu november, sikke hvor tiden flyver afsted… I denne uge har Kirsten til morgensamling lært os gamle selskabslege, som ”Bro, bro, brille” og ”Per Syvspring” til stor fornøjelse for børnene, ja og faktisk også for os voksne, der var da lige lidt, der var gået i glemmebogen…

Vi glæder os rigtig meget til næste uge, hvor vi skal have emneuge. Emneugen står i denne omgang i Verdensmålenes tegn, og vi glæder os meget til at dykke ned i nogle udvalgte mål. Rent praktisk kommer ugen til at foregå således:

Mandag drager hele skolen afsted til Økolariet i Vejle, hvor vi skal løse forskellige opgaver. Vi kører fra skolen ca. 8.45, så alle møder til normal tid. Vi er hjemme igen ca. kl. 14.15. Børnene bedes derfor medbringe en lille taske med penalhus, madpakke og drikkedunk til dagens tur.

Resten af ugen starter vi ud fælles hver morgen og slutter fælles over middag. Resten af tiden arbejder vi i de respektive klasser. Alle elever har derfor fri kl. 13.30 hver dag i næste uge. Vi håber, Børnenes Rige kan hjælpe os med lidt tidligere SFO onsdag og torsdag, og ellers er SFO-børnene selvfølgelig her på skolen med opsyn.

I bestyrelsen arbejder vi hårdt på at vores nye bus. Som udmeldt på det fælles forældremøde i september, så ville vi gerne prøve at udbyde muligheden for at hente og bringe børn ud fra nogle fastsatte kriterier. Vi håber snart at kunne gå i luften med fast daglig kørsel, men det kniber lidt for os at finde frivillige til at hjælpe med kørsel. Så skulle der sidde en eller flere, der kan afse lidt tid, eller måske en frisk bedsteforælder, der kunne tænkes at være interesseret, så hører jeg meget gerne fra jer.

Endelig mangler vi stadig et par frivillige til Vestjyllands Smukkeste Cykelløb. Det er ved at være sidste chance for at få besat pladserne, og vi har virkelig brug for to, der vil gå ind i det arbejde.

Til slut vil jeg gerne gøre lidt reklame for Friskolens magasin, som nu kan læses gratis online. Den er fyldt med spændende artikler, og kan læses ved, at man henter app’en ”Magasinet Friskolen”. Den er ganske

gratis.

Rigtig god weekend til jer alle.