Så er skolen tilbage i vant gænge efter en skøn emneuge. For de mindre elever betyder det, at man lige skal falde tilbage i rytmen og genkendeligheden efter en uge med anderledes opgaver og oplevelser. De har klaret det super godt, og alle er helt på med rutinerne igen.

Lille- og mellemklassen fik dog ændret en smule i skemaet fredag formiddag, hvor idræt blev reduceret en smule til fordel for en 45 minutters onlinekoncert om Carl Nielsens liv i anledningen af FN’s Børnekonventions fødselsdag 20. november. Vi havde lidt startproblemer, men på trods af det nød børnene musikken og afbrækket, som I nok kan fornemme på billedet.

I forlængelse af sidste uges emneuge, har Ann til morgensamling fortalt spændende historier om børn i andre lande. Det gav en fin refleksion over, at vi nok har det meget godt, trods alt, her i lille, fredelige Danmark. Fredag sluttede vi ugen af med ”battle” i fællestimen, til stor glæde for alle.

I denne uge har vores bus fået debut som skolebus. Vi har samlet en lille busbande, som vil hjælpe os med at fragte elever morgen og eftermiddag, og det er vi virkelig taknemmelige for - en kæmpe stor tak til jer! Vi har været i kontakt med de familier, som bor mere end 5 kilometer fra skolen, og som ikke har mulighed for offentlig transport inden for 1000 m. fra hjemmet. Det vil være de familier, der har fortrinsret til at benytte denne service, som beløber sig i 300 kr. pr mdr. pr husstand.

Der er pt. tre familier, der har takket ja til den service. Men der er ledige pladser i bussen for nuværende, så hvis der er andre, der kunne være interesserede i at få plads, så kan de kontakte mig.

Rigtig god weekend til alle.