Så kom der endelig masser af liv på skolen igen, det er så skønt at have de fleste børn tilbage. De har klaret opstarten rigtig fint, og er så småt ved at komme op i gear igen, for det kommer til at tage lidt tid, efter så lang tid væk fra skolen. Vi fornemmer, at de er godt og grundigt trætte, når vi nærmer os middagstid. Så det bliver nok meget godt med en lille puster i form af vinterferie.

Vi fortsætter med samme struktur efter ferien, så det bliver genkendeligt for børnene, for det har fungeret rigtig fint - dog er nogle børnene lidt trætte af, at frikvartererne for nuværende er opdelt, men vi voksne kan mærke, at det er godt for dem, at de lige får tid til kun at skulle koncentrere sig om relationerne i egen klasse.

Fælles for alle har vi nydt det skønne vintervejr – i skolegården er der blevet lavet en god glidebane, og den er blevet flittigt brugt hele ugen.

Lilleklassen er i fuld gang, og har nydt at kunne få muligheden for at fordybe sig i tingene sammen. Der bliver virkelig arbejdet med bogstaverne, og det er fantastisk at opleve deres glæde, når de finder ud af at sætte et par bogstaver sammen, der danner et lille ord.

Mellemklassen har opstartet et lille forløb omkring fugle, som de skal tegne, skrive om og præsentere. Det er de meget optagede af, og har fået de fleste udstoppede fugle ud fra skabet, så der er noget at tegne efter. Der er også blevet lavet flotte islygter, og løbet et lille fastelavnsløb i skolegården.

4. klasse har været på tur hjem til Ann, hvor det blev skøjtet og gledet til den store guldmedalje. De har også opstartet et projekt omkring Island, som de er meget entusiastiske omkring, til stor glæde for klasselæreren.

5. og 6. klasse kæmper videre derhjemme og har haft fælles morgenmad og madlavning på teams. Fredag fik de fornøjelsen af Jeppe som gæstelærer, og det var de vældig godt tilpasse med. Der blev lavet rytmeteori, ”Stormester”-konkurrence og udklædningsdyst i anledningen af fastelavn.

Efter ferien starter skolemælk op igen, for dem der har bestilt.

Vi ønsker jer alle en rigtig dejlig vinterferie. Vi ses igen i uge 8.