Opdateret: 10. mar. 2021

Ihh, hvor har det været dejligt med lidt forårsfornemmelser de fleste dage i denne uge. Det er bare sjovere at holde frikvarter, når solen skinner og underlaget er relativt tørt. Mange flere dage af dem tak, og meget gerne lidt stigende temperaturer.

I den forbindelse vil jeg gerne opfordre jer forældre til at lave forårstjek på børnenes cykler, så vi er klar til at rykke ud på tur, når vi finder det passende. I får selvfølgelig besked inden, når lærerne planlægger cykelture.

Lilleklassen har fordybet sig i flere ting i denne uge. De har brugt en del tid på at blive fortrolige med værkstedet, og hvordan man begår sig der, og de var vilde med det. De har også fået helt styr på N/n, og arbejdet med stor, større og størst i matematik. Så en spændende uge med masser af læring.

Mellemklassen har blandt andet arbejdet en del med ordklasser i den forgangne uge, og tredje klasse har arbejdet med statistik, så i dag har de talt biler og cykler og prøvet at sætte deres data ind i Excel. Det var sjovt! Der er også blevet tid til at prøve lidt nye lege fælles, og Lene har fået næsten alle med på en helt old school ”hop-i-bue”-dille.

4. klasse er nu færdige med deres Islands-projekt, og det er blevet så flot! Tjek det endelige resultat på billedet herunder. Der er virkelig blevet lagt godt og grundigt arbejde i det. Der er også blevet målt lokaler på skolen for at se hvor mange m2 overflade der er, og det var lige med at få tallene til at makke ret og visualisere det.

De hjemsendte soldater i 5. og 6. klasser har kastet sig over en science fiction-roman, været på selfieløb, lavet affaldsbingo, foldet mere origami og meget mere, så de ligger bestemt heller ikke på den lade side, og holder fortsat humøret højt.

Lærerstaben er nu blevet indrullet i kommunens testteam, så vi nu vil blive testet to gange i løbet af ugen på skolen, og det gør det faktisk noget nemmere for os.

Jeg vedhæfter både et forældrebrev og et brev til de hjemsendte børn fra undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil.

Desuden har vi besluttet, at det må være passende at starte forældrerengøring op igen, så meld gerne tilbage på doodlen hurtigst muligt, så vi kan få lagt en god plan. Vi prøver i denne omgang at ligge den op uden begrænsninger på antal på de enkelte datoer. Vi håber, vi alligevel kan få det til at gå op, og er der sammenfald på datoer, vil vi prøve at kigge ind i alternative opgaver, da der er en del, vi godt kunne bruge en hjælpende hånd til.

Vi ønsker jer en rigtig dejlig weekend.